Ett födelsedags barn.

2010-07-29 ♥ 13:01:49 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (1)

Idag för 17 år sedan födde en liten flicka på varbergs sjukhus. Den 29 juli 1993. Hon var 47 cm lång och vägde 3280 gram. Hon skrek redan från början och doktorn sa att detta skulle bli en envis liten dam. Han hade rätt.

Förutom envis, så blev hon bestämmd, intiativtagande, framåt, social, kärleksfull, glad, optimistisk, pratsam (eller muntligt aktiv som de alltid sa i grundskolan), lojal och en väldans god människa. Detta blev jag. Ungefär sådan är jag, men mest envis och lojal.

Ännu en flicka som fyller 17 år. En ålder som känns inte minst sagt meningslös. Det är varken det ena eller det andra, bara mitt i mellan. Men som Johanna sa: 17 är bra för det finns så många sånger om den åldern. Och det är sant. Hon är så smart den där Johanna.

En 17 årig flicka, för är man 17 då är man fortfarande en flicka, sitter i regnet och hoppas att hennes syn på att födelsedagar är överskattade ska vända. Personligen tror jag inte att den kommer det. Hennes syn på födelsedagar är ganska så pessimistisk, fast det är nästan bara på födelsedagar hon har en sådan syn.
Inte för att födelsedagar är något dåligt. Tårta, presenter och massa gratulationer är underbart. Men dagen är som vilken annan dag som hellst. Iallafal för denna flicka. Men även om hon tycker så, så blir hon lika glad för varje gratulation. Så grattis Ebba.



Kommentarer
Postat av: Amanda

du är skön du

2010-07-29 @ 14:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0