vilken härlig dag, nananna

2011-04-17 ♥ 12:56:09 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (0)

Hejsan!
Silket väder vi har idag. Helt klarblå himmel och sol. Det är fina grejer! Kom just in från ute, där jag legat i solen och läst min underbara bok. Den heter "Fittstim" och jag rekommenderar den till alla som vill ha lite verklighets perspektiv på livet, eller kanske framförallt kvinnligt perspektiv. Det är en feministbok såklart. Helt enkelt värd att läsa.
Något som är speciellt bra är i början av varje kapitel (boken består av små noveller från olika kvinnor och deras erfarenheter) så få varje kvinna beskriva 'feminist för dig' så sa en författarinna vid namn Aysegül S. Sungur:


En nödvändighet och en rättighet för att bli erkänd som mannens jämnlike. Det här citatet beskriver feminist på ett mer begripligt sätt "Att vara kvinna är att ständigt gå runt i för trånga skor. Att vara feminist är att förstå varför och uppmana andra att förstå att det inte är fötterna som är förstora utan skorna som är för små".
Tycker det var så bra skrivet att jag säkert läst det 20 gånger.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0